vrijdag 25 maart 2011

Deviatie

Met de buurtbus kun je niet alleen stoppen waar je wilt (mits de verkeerssituatie dat toelaat, uiteraard), je kunt eventueel ook even van je geplande route afwijken als daar tijd voor is. Ik heb vandaag dan ook een slechtterbene passagier maar even voor de deur van Tolzicht, het plaatselijke bejaardenhuis woonzorgcentrum, afgezet.
Het verbaast me trouwens dat Tolzicht niet in de route is opgenomen, ik heb er regelmatig passagiers voor.
Verder was het een goeie dienst, met gevarieerde passagiers. Het gebeurde voor de tweede keer dat iemand in Eerbeek wilde instappen om naar het vakantiepark Coldenhove te gaan, terwijl ik op weg was naar Brummen. Ze hebben dan de keus: mee naar Brummen en terug, of over een half uurtje bij de halte aan de overkant gaan staan - dan kom ik weer langs, maar dan op weg naar Coldenhove. Deze mevrouw ging dan maar mee naar Brummen. Ze vroeg regelmatig of we al bijna in Brummen waren, en of ik vanuit Brummen dan ècht wel terug ging naar Eerbeek. Kennelijk bezorgd dat ik door zou rijden naar Tjitjerksteradeel, ofzo :).

Geen opmerkingen: