vrijdag 11 maart 2011

Pieppassagier

Een passagier die piept als ze eruit wil, da's weer eens wat anders :).

De buurtbus stopt op verzoek, ook als dat niet bij een halte is. Dat is natuurlijk vooral praktisch in het buitengebied, op hele stukken van de route door het buitengebied staan de huizen zó ver uit elkaar, dat er eigenlijk geen logische plek is voor een halte. Op de routes door de bebouwde kom is het niet zo noodzakelijk, maar ook daar kun je de bus gewoon "aanhouden". Dus toen één van twee jongemannen z'n hand op stak, ben ik netjes gestopt. Pas toen ik ook de deur had opengedaan had de andere jongeman in de gaten wat er gebeurde, en had ik pas in de gaten dat de andere jongeman de begeleider was. "Nee joh, rij lekker door," zei hij, "hij zwaaide alleen maar naar de bus."
Verder ben ik vandaag het rondje woonwijk straal voorbijgereden - ik had 't net te laat in de gaten om nog op de rem te gaan staan. Dus maar even doorgereden en het rondje van de andere kant af alsnog gereden. Er stonden geen passagiers te wachten, jammer eigenlijk :).

Geen opmerkingen: