zaterdag 26 maart 2011

Barter trade

Het is niet alsof ik nog een fototoestel nodig heb, maar ik had op een gegeven moment bedacht dat ik graag een handtastoestel met een grotere zoom wilde hebben. Online research gedaan, en geconstateerd dat de SX210 precies was wat ik zocht.
Maar zoals gezegd: nodig had ik 'm niet, dus ik heb 'm niet aangeschaft, maar netjes op mijn wishlist gezet. En met koeien en hazen in gedachten een zoekopdrachtje in Marktplaats gezet - ik ben een groot fan van Marktplaats, en baat 't niet dan schaadt 't niet, toch?
En zo vond ik AB, die haar SX210 wilde verkopen of ruilen voor een SLR!
Ruilen? Voor een SLR? Laat ik nou mijn 350 in de la hebben liggen, die ik niet meer gebruik sinds ik de 30D heb gekregen!
Dus aan het mailen geslagen met AB. Aanvankelijk kwamen we tot de conclusie dat je zo'n transactie niet via de post kon doen, en dat we te ver uit elkaar woonden om een ontmoeting te arrangeren, jammer dan. Toch foto's gestuurd van de 350 met toebehoren, en hoe meer we mailden, hoe meer we deze deal toch eigenlijk wel heel graag wilden sluiten.
Lang verhaal kort: ik heb mijn 350 opgestuurd, zij heeft haar SX210 opgestuurd.
En we zijn allebei helemaal happy met ons "nieuwe" fototoestel!

Geen opmerkingen: