zondag 14 november 2010

Herstart

Begonnen met een nieuwe desemstarter.

ETA Dag 5: de hele week gebeurde er niets. Een enkel bubbeltje, maar rijzen ho maar. Begreep er weer niets van, maar inmiddels geloof ik dat ik het weet: temperatuur. Het is stukken kouder, en mijn bakje met starter staat vlakbij de keukendeur. Gisterenavond het bakje maar 's in de kamer gezet, op de schoorsteenmantel, en ja hoor: vanmorgen mooi verdubbeld. Hij ruikt nog voornamelijk naar aceton en ik meen me te herinneren dat dat wijst op "gebrek aan voeding". Dus nu blijft hij op de schoorsteenmantel en ik ga twee keer per dag voeren.
Ik vraag me nu ook af of ik het niet-bio meel onterecht beschuldigd heb van het om zeep helpen van mijn vorige starter...

ETA Dag 8: dat begint erop te lijken! De warmte doet wonderen, inmiddels verdriedubbelt-ie en het aceton-luchtje is bijna weg. Morgen 's timen hoe snel hij z'n hoogste punt bereikt. Nog even en ik kan er weer mee gaan bakken.

Geen opmerkingen: