vrijdag 4 september 2009

Stappers


Ik liep me al een tijd af te vragen hoe het zou zijn om met echte wandelschoenen te wandelen, want de instappers waar ik meestal op loop zijn niet ideaal, en bovendien glad, wat vervelend is op oneffen terrein. Nu schijnt het dat het aanschaffen van wandelschoenen nauw luistert, je moet ze eigenlijk in een vakzaak aanschaffen, maar na wat ge-google heb ik ze toch maar via MP gekocht: voor drie tientjes (inclusief verzendkosten) kan ik nu op mijn gemak onderzoeken of het de moeite waard is. Het zijn leren Lowa's, maat 41 (UK 7). Gekocht van Tina uit Drachten (aanbevolen!)
Meteen vanavond maar een rondje mee gewandeld: interessant. De linkerschoen past als een handschoen, in de rechter voel ik mijn tweede teen tegen de voorkant (mijn tweede teen is een stuk langer dan mijn grote teen). Daar was ik in een winkel ook niet achtergekomen, trouwens, want dat voel je pas na een tijdje. Ben benieuwd of dat met "inlopen" over gaat.
Maar over het geheel genomen loopt het fantastisch. Kennelijk heeft het ook wat invloed op mijn houding, want ik voelde het na afloop een beetje in mijn rug. Zal wel een kwestie van wennen zijn (of van trainen).
Ik vind ze er ook heel stoer uit zien!


By the way: Puur op basis van buienradar besloten om éérst te gaan wandelen en daarna de afwas te doen. Goeie beslissing!

Geen opmerkingen: