woensdag 10 juni 2009

Hoezo CBO?


Vakantiedag drie.
Beetje brak van de Sleutel Viering gisterenavond, maar op tijd in het nieuwe huis voor een afspraak met de schoorsteenveger. Die vervolgens niet kwam opdagen.
Terug naar het oude huis, omdat ik daar z'n telefoonnummer had. Bleek dat hij direct na mijn vertrek was op komen dagen - gelukkig kon hij wel het huis in omdat de buitenschilders er nog aan het werk zijn. De schoorsteen is geveegd, geïnspecteerd en helemaal goed bevonden! Er kan zonder problemen een houtkachel op gestookt worden, alleen moet de doorgang naar de schoorsteen wel iets vergroot worden. Dat is - begrijp ik van Mark - een relatief eenvoudige ingreep, de "nisbus" moet door een grotere vervangen worden. "Je kunt beter eerst een kachel uitzoeken", zei hij, "dan kan de nieuwe, grotere opening nauwkeurig op de goeie plek gemaakt worden". Okee. Zaterdag met HvH naar de kachelman in Vorden.
Gisteren waren we al tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk verstandiger zou zijn om het hardboard in de woonkamer lekker te laten liggen en daar een laminaatvloer op te plaatsen. Ik heb liever een echte houten vloer, gebeitst en in de boenwas, maar dat laminaat is wel verrekte makkelijk (het ligt bij C&A, ziet er prima uit, en is echt heel makkelijk in onderhoud). Knoop doorgehakt. Met C weer naar Carpetright en een nep eiken kasteelvloer uitgezocht...
Voor de lunch heeft C een Hoezo CBO?* (Hoezo CBO? dat-kan-ik-thuis-beter!) gemaakt - smullen met gerookte kip, avocado en crème frêche, uitgebakken bacon, sla, hmmm!
Toen naar Fixet: verf kopen. Verf is dúúr! Maar goed: Histor warmwit voor de keuken, aanvankelijk leliewit voor de kamer, maar nadat ik dat op de buizen had geverfd was de conclusie dat dat warmwit toch aantrekkelijker was. Dus de kamer wordt ook Histor Warmwit. Rollers, kwasten, voorstrijkspul. Hammerdinges hechtprimer voor op de verwarmingspijpen, en lak, ook in leliewit, wat daar weer overheen moet. Rib uit mijn lijf, maar het wordt vast prachtig. C heeft de keuken voorgestreken, ik heb de verwarmingsbuizen in de primer gezet. Ik wist niet dat ik het in me had :).



Daarna meer dan een uur met Tara gewandeld - had ze wel verdiend na al die winkelbezoeken en eindeloos braaf liggen wachten in de tuin bij het nieuwe huis. De wandeling werd zo lang omdat we Okkie tegenkwamen en daarmee mee gekuierd zijn. De bazin van Okkie is in de tachtig, pianiste, alpiniste, en de wandelende ongezouten mening, altijd een genoegen om te ontmoeten.


's Avonds heeft C de hele keukenmuur geverfd en ik ben begonnen met lakken van de verwarmingsbuizen. Ik had nog een bouwlamp (uit de Gijsbrecht-tijd, volgens mij) en die bleek het nog te doen ook - heel stoer, 's avonds klussen bij het licht van de bouwlamp :).



* CBO is de McDonalds ChickenBaconOnions-burger.

Geen opmerkingen: