Voor één of ander project op het werk had C een babyfoto van zichzelf nodig. Dus ik ben even aan het scannen geslagen - leuk, om weer 's in het babyfoto album te bladeren!
vrijdag 27 september 2013
zaterdag 20 april 2013
Zaterdagochtend
Op zaterdagochtend koffie bij Pierrot (in de zon!), dat hadden we echt al in geen jaren gedaan!
En kijk 's wie er even later bij kwamen zitten :).
donderdag 28 maart 2013
Sprookjeshuis

CP en M waren een paar dagen logeren bij een vriendin die een familiehuis heeft aan de rand van de Veluwe. Vrij dicht in de buurt, en omdat we elkaar toch al zo weinig zien, hadden ze HVH en mij uitgenodigd om te komen eten.
Een supergezellige avond, met heerlijk (Marokaans) eten, maar het was alleen al om het huis te zien de moeite waard geweest. In de avondschemering een onverharde weg in, dan een wildhek door en via een hobbelig bospad de heuvel op, tot er ineens een waar sprookjeshuis in zicht komt. Prachtig! Binnen al net zo vol charme als buiten.
Erg leuk om CP en M weer te zien.
woensdag 22 februari 2012
Feestje in 1969
Het is alweer een jaar geleden dat ik van CBV een aantal oude foto's kreeg en dat we een hele avond hebben zitten kletsen over vroeger. Deze week mailde ze dat ze nog wat foto's had gevonden! Dit keer van het 40-jarig huwelijk van haar ouders op 5 januari 1969 in Café 't Zwaantje in Empe (dat allang niet meer bestaat). Ik kan me die avond nauwelijks herinneren, dus het is heel bijzonder om de foto's terug te zien!
Op de eerste foto het bruidspaar. Dan aan tafel met de klok mee: ik, mijn broer, CBV, haar man, haar zoon en haar vader. Vervolgens een foto van mijn ouders en tenslotte eentje van mijn moeder en ik.
zondag 1 januari 2012
Nieuwjaarsdag
Het nieuwe jaar is begonnen met regen. Het is heel zacht, boven de 10 graden, maar de hele dag regen. Zeer geschikt voor nog meer spelletjes - èchte Scrabble, da's toch ook wel heel erg leuk na al dat ge-wordfeud :).
donderdag 15 september 2011
Scooter
Bezoek op een scooter!
CP en MK zaten een weekendje in Huis te Eerbeek. Gezellig hier geborreld (al begint het zo aan het eind van de middag wel wat frisjes te worden op het terras) en daarna gegeten bij de Vroolijke Frans. Leuk!
De volgende ochtend naar Eerbeek geweest met fototoestel (want dat was ik 's avonds vergeten). Ik moet me er maar 's overheenzetten om nooit foto's van mezelf te publiceren - zo
vaak komt het niet voor dat ik samen met CP op een foto sta, tenslotte...
Nog een paar foto's hier.
donderdag 19 mei 2011
Gezinsuitbreiding
Rufa. Een nieuwe hond in de familie.
ETA begin juli: Rufa is weer terug naar het asiel. Ze was een hond met een moeilijk verleden (gered uit Spanje, gedumpt door haar vorige eigenaar in NL), en een mooie, pientere hond met allerlei leuke eigenschappen. Zo'n hond gun je het zo om een heerlijk leven te krijgen, en dat maakt de beslissing om haar terug te sturen zo vreselijk moeilijk. Maar hoe hartverscheurend het ook is, ik denk wel dat het de juiste beslissing was. Volgens mij was ze een typische red zone case. Zelfs al zou ik (nog?) niet genoeg kennis hebben om dat te kunnen beoordelen, dan werd het wel duidelijk door het gedrag van Tara. Ik heb Tara één keer meegenomen, toen Rufa er een week was. Na een paar nare gevechten (Rufa voert een charge uit en gaat zonder aanleiding tot de aanval over), waarbij Tara onder andere in haar buik (!) gebeten was, was Tara bang voor Rufa. Panisch bang.
En voordat iemand nou denkt dat Tara een schijterig hondje is: Tara komt in het losloopgebied dagelijks honden tegen in alle soorten en maten. Veel ervan kent ze, maar we komen ook regelmatig "nieuwe" honden tegen. Die ontmoetingen gaan meestal uiterst beleefd: even snuffelen en ieder zijns weegs. Soms zijn er honden waarmee ze wil spelen, soms is een hond wat te opdringerig en wordt hij afgesnauwd. En soms gaat Tara zelf over de schreef en krijgt ze een pak slaag.
Dat is in de afgelopen weken ook gebeurd met Freya (ook een volwassen Duitse herder teef...). Tara, Gesa en Freya kennen elkaar goed en vooral Tara en Gesa kunnen uitstekend samen achter de bal aan. Afgezien van een grauw van frustratie levert dat nooit problemen op: wie 'm heeft mag 'm houden (en moet 'm vooral niet laten vallen, want dan pakt de ander 'm). Maar Freya neemt haar balspel uiterst serieus en als een andere hond de bal onder haar neus vandaan wil grissen grijpt ze hardhandig in. Zo ook bij Tara, die daarbij een winkelhaak in haar rug opliep.
Is Tara nu bang voor Freya? Welnee. Ze kunnen nog steeds prima samen wandelen en bij elkaar over de vloer komen. Hooguit gaat Tara iets zorgvuldiger om met Freya's personal space. En ze laat het wel uit haar hoofd om te proberen de bal af te pakken*.
Is Freya dominant? Als het over haar bal gaat wel, ja. Tenslotte is de wetenschappelijke definitie van dominantie access to a preferred resource. Overigens is het doel van dominantie onder dieren het voorkomen van conflicten, niet het aangaan ervan.
Oftewel: honden kunnen heel veel zaken uitstekend onderling regelen, en al gaat dat soms wat harder dan wij zouden willen, de honden zelf hebben er weinig moeite mee.
Maar een charge en een aanval zonder aanleiding... dat duidt op griezelige instabiliteit en dat is voor honden net zo angstaanjagend als voor mensen. Het gaat veel verder dan het regelen van een conflict en het heeft geen eindpunt, waardoor het gevecht maar dóórgaat.
Rufa is dan ook teruggebracht na het zoveelste felle gevecht met de twee andere honden in huis.
ETA: En dan nog 's iets... Rufa had verantwoordelijke eigenaren, die na een aantal gevechten thuis, in overleg met de dierenarts, een honden-gedragsdeskundige ingeschakeld hebben. Niet iemand die een cursusje had gedaan, maar eentje met een HBO-opleiding. Deze deskundige is drie uur op bezoek geweest om de hond te evalueren. Rufa heeft in die drie uur uiteraard geen stap fout gezet (zul je altijd zien). Het grootste probleem - agressie naar honden - heeft zich dus niet voorgedaan.
Voor zover ik weet (en ik was er niet bij, dus ik weet niet wat er precies gezegd is), was ook de deskundige van mening dat honden hun eigen problemen moeten oplossen, was ze positief over Rufa (een hond met veel potentieel), en ach, als er iemand met een hond op bezoek komt, dat sluit je je eigen hond toch zolang even op...
Niets over het omgaan met een hond met agressieproblemen. Uiteindelijk was er een gevecht waar niet alleen de honden maar ook mensen gewond raakten voor nodig om te besluiten dat Rufa weer weg moest.
* En dat leidt dan weer tot komische situaties. Inmiddels gooien we voor Freya een eigen balletje de andere kant op, zodat er geen risico is op botsingen boven de bal (heel veel hondenproblemen zijn op te lossen met management), maar de eerste keer na het pak slaag zaten we best even in spanning toen de honden weer met z'n drieen naast elkaar achter de bal aanstoven. Tara was er (uiteraard :)) het eerste bij, remde heel even bij de bal, sprong er overheen en stoof met hetzelfde tempo door. Waarop de herders dachten "die zal de bal wel weer hebben" en met een rotgang achter Tara aangingen in plaats van de bal te pakken :). Je zou zweren dat ze liep te grijnzen.
donderdag 12 mei 2011
zaterdag 12 maart 2011
De Dag
Ineens is het zover.
Toch nog onverwacht, terwijl je er al maanden naar uitkeek.
De dag dat allerlei mensen die je de hele winter nauwelijks hebt gezien in hun tuintjes rondrommelen (of hun ramen aan het lappen zijn).
De dag dat je naar de Welkoop racet om viooltjes te halen voor de potten op het terras.
De dag dat je languit op de koude grond ligt om de sneeuwklokjes te fotograferen, toch weer meer dan vorig jaar (meer dan een maand later dan in 2008, trouwens).
De dag dat het terrasseizoen plechtig geopend verklaard wordt.
De dag dat je zonder jas naar buiten kunt!
zaterdag 5 maart 2011
Kaalslag
Goeie actie: C geholpen met complete kaalslag in JD z'n voortuin (althans: de helft daarvan, de andere helft komt volgende week aan de beurt). We hebben zelfs een complete, bijna dakgoot-hoge hulstboom verwijderd! Onder de uit de hand gelopen begroeiing bleken drie mooie gemetselde plantenbakken van verschillende hoogte te zitten - daar zitten nu viooltjes in.
Daarna met de honden naar het Grote Veld, waar we prompt verdwaald zijn. Een lange wandeling, dus :).
zondag 6 februari 2011
Ellecom
Wandelen in Ellecom, dat hadden we al in geen tijden gedaan. Terwijl het toch een schitterend wandelgebied is. Daarna naar EDS, waar JD voor AZC in het doel stond. AZC-EDS: 3-0. Goeie keeper, natuurlijk :).
vrijdag 21 januari 2011
Startershond
Meet Jessie! Een acht jaar oude retriever en zoals FT zegt: een perfecte startershond. Gisteren door C uit het asiel in Apeldoorn gehaald. Wàt een brave hond. Haar rap sheet van het asiel gaf het al aan, en het klopt allemaal. Het trekken aan de lijn was na drie kleine correcties ook voorbij. Alleen die naam... gelukkig bleek uit haar paspoort dat ze oorspronkelijk Jessie heette, dus dat is gauw weer in ere hersteld (en ze luistert er uitstekend naar).
Jessie heeft 't trouwens getroffen met haar nieuwe huis: aan het eind van de straat begint een prachtig wandel- en losloopgebied, ik ben er bijna jaloers op.
zondag 9 januari 2011
maandag 27 december 2010
zondag 26 december 2010
donderdag 5 augustus 2010
vrijdag 25 juni 2010
Blessure
Arme C. Gevallen. Weliswaar midden in de nacht, vanuit de kroeg, na een voetbalwedstrijd, maar daarom is het niet minder pijnlijk. Voorlopig kan ze haar voet niet gebruiken en hobbelt ze met krukken.
vrijdag 28 mei 2010
dinsdag 18 mei 2010
Pioenen
Nog meer leuk bezoek, met een schitterend boeket en een etentje bij de Peerdestal als cadeautje. K en haar partner J. Ook K en ik hadden elkaar alweer jaren niet gezien, maar we hadden de draad van het gesprek alweer opgepakt nog voor ze goed en wel uit de auto gestapt was :).
Erg gezellig.




























