zondag 11 mei 2014

Verankerdag

Verankerdag bij De Meander. Het heeft vrijwel de hele dag geregend, maar de Vrienden van de Meander zijn het soort mensen dat zich daar weinig van aantrekt, dus het was een hele geslaagde dag. Het leukste was wat mij betreft de bereiding en het verspreiden van het koemestpreparaat. Ik ken de theorie van het werken met BD preparaten wel, maar ik had het nog nooit in 't echt meegemaakt: eerst het roeren, afwisselend linksom en rechtsom tot er een kolkje ontstaat, en dan met de ton met preparaat naar het land en verspreiden met stoffers.
Ik heb de hele dag lopen fotograferen en nu 's een keer zonder mijn instellingen te verprutsen (ik begin 't te leren!). Alles met het nifty fifty lensje, dus zoomen met de benen. Binnen met groot diafragma en hoge ISO, buiten met hoge sluitertijd om de preparaatdruppels vast te leggen, portretten met groot diafragma, en zelfs met gebruik van het kantelscherm met live view zodat ik met de camera hoog boven mijn hoofd het kolkje in de ton met preparaat kon vastleggen (snelle sluitertijd, eerst scherpstellen terwijl er niet geroerd wordt en dan alles stilhouden tot er een kolkje is).
Ik ben best tevreden met de foto's :). Ze staan in het Meander album op Flickr.

Geen opmerkingen: