maandag 21 april 2014

Stromboli?

HvH en HvHE waren weer terug van een vakantie in Afrika, altijd goed voor interessante verhalen. En het voorterras is (zo goed als) af - een heerlijke plek om te zitten, met fantastisch uitzicht. Daar hoef je eigenlijk helemaal niet voor naar Botswana af te reizen :). Ook weer allerlei tuinplannen: er komt een knots van een vijver achter, en een vijver op de plek van de oude moestuin.
Ooit, lang geleden (midden jaren tachtig?), had mijn moeder bedacht dat ze rode rozen voor haar huisje wilde. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen wilden ze maar niet gedeien voor het huisje, te weinig licht waarschijnlijk. Later zijn ze daarom verhuisd naar de oude moestuin, maar ook daar hebben ze de afgelopen twintig jaar een kwijnend bestaan geleid. Te weinig licht, te droog, teveel walnotenbomeninvloed in de bodem, wie zal het zeggen? Daarom staan ze nu op de nominatie om gerooid te worden. For old times sake heb ik er eentje meegekregen (met sneeuwklokjesbolletjes in de kluit, leuk). Niet dat mijn zanderige tuintje zo geschikt is voor rozen, maar misschien dat ik 'm in een pot aan de praat kan krijgen...
Geen idee welke roos het is - mijn moeder hield (toen ze nog goed was) uitgebreide aantekeningen bij van haar grootse rozenplannen, maar deze aanschaf kon ik niet meer terugvinden in de boeken die ik van haar ge-erfd heb. Uit een krabbeltje ergens in één van de boeken heb ik het vermoeden dat het de Stromboli is, maar zeker weten doe ik dat niet.

Geen opmerkingen: