dinsdag 5 november 2013

Dumpkip

Daar sta je dan, midden in het bos, met een kip(m/v) onder je arm...
Ter hoogte van de stuw in het losloopgebied klonk ineens het geluid van een verschrikte kip. Bleek dat Tara in het struikgewas een kip had gevonden, waar ze vervolgens enthousiast achteraan ging. Luisteren ho maar! Nadat ze het beestje een greppel ingejaagd had lukte het pas om haar aan te lijnen en aan Rik te geven, zodat ik zelf de kip uit het water kon gaan vissen.
Ik stond me al af te vragen hoe ik een losse kip in de auto mee moest nemen met twee losse honden achterin, maar gelukkig kwam Nicole net aan lopen. Zij had de kip gisteren ook al gezien. Waarschijnlijk gedumpt, dacht ze. En ze bood aan om snel naar huis te lopen en met de auto terug te komen met een kattentransportmand. Intussen zijn wij, met kip onder de arm, een kwartier teruggelopen naar onze auto's.
Thuis heb ik 'm in de ren gezet en gevoerd - het was een heel hongerig kipje! Mijn eigen kip vindt 'm machtig interessant.
De grote vraag is nu: is het een kip of een haan?

Geen opmerkingen: