vrijdag 5 juli 2013

Fuchsia

Marktplaats, ik zit er regelmatig rond te neuzen, vaak niet eens met de intentie om te kopen... Maar een paar dagen geleden kwam ik een advertentie tegen van een echte fuchsialiefhebber, die stekjes met naamkaartjes aanbood en ze ook nog wilde opsturen. Er zaten zulke leuke soorten tussen, dat ik het niet kon laten, ik heb er acht besteld: Hannah, Ingram Maid, Lia Diels, Jenny Sorenson, Maxima, Micky Goult, Tiki en Winston Churchill.
Reuze leuke correspondentie met de verkoper, trouwens. De stekjes arriveerden per stuk, met hun stekpotjes indivueel voorzichtig opgerold in krantenpapier. Natuurlijk waren ze zich rotgeschrokken van zo'n behandeling, en hier en daar was de aarde uit de potjes geschud. Ik heb ze snel overgezet in iets grotere potjes. Er zaten vrij lange stekken bij, mogelijk bedoeld om ooit stamfuxjes te worden, maar dan had ik moeten stutten om ze overeind te houden - eentje was onderweg afgebroken - dus ik heb ze meteen maar getopt, winterberging voor stamfuxen zou toch een probleem zijn.
Hele verschillende planten: sommige stonden er meteen fier bij, sommige waren heel ongelukkig, maar inmiddels beginnen ze te wennen aan de nieuwe omstandigheden :).
Op de foto hierboven de Flash, die geweldig staat te bloeien.
Onderaan een verschijnsel dat zich op het ogenblik bij verschillende van de grote planten voordoet: frommeltopjes. Geen idee hoe dat komt.

Geen opmerkingen: