woensdag 10 april 2013

Veer


Toen ik begon als chauffeur van de buurtbus, gebeurde het wel dat ik een hele rit zonder passagiers reed, maar tegenwoordig komt dat niet meer voor. Afgelopen vrijdag heb ik maar liefst 34 mensen vervoerd! Het aantal passagiers groeit de laatste maanden ongelooflijk snel, en vandaag is de 25.000ste passagier vervoerd!
Feestje! Vrijwel alle chauffeurs, plus het bestuur, de burgemeester en de pers hadden zich verzameld bij de halte die officieel Offenbachstraat heet, maar altijd wordt aangeduid als "bij de Jumbo". De 25.000ste passagier bleek een "vakantieganger" te zijn, een mevrouw die regelmatig het Park Coldenhove bezoek en dan regelmatig gebruik maakt van de buurtbus.
Bij Spoorzicht kreeg de hele groep koffie en vervolgens een drankje met (hele lekkere) hapjes. Een toespraak van de voorzitter en vervolgens een toespraak van de burgemeester die de buurtbusvereniging een geweldige veer in de pluim op de hoed stak. Ik had er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan, maar de burgemeester zei enorm trots te zijn op een perfect functionerende openbaar vervoer binnen zijn gemeentegrenzen en sprak grote waardering uit voor de vrijwilligers die dat mogelijk maken. Maatschappelijke betrokkenheid en sociale cohesie enzo.
Goh! Ik had "mijn" burgemeester nog nooit in het echt gezien, en ik heb nog nooit zo'n lovende toespraak gehoord voor al die vrijwillige chauffeurs. Leuk, hoor :).
Foto's staan hier.

Geen opmerkingen: