vrijdag 22 maart 2013

Siervoorwerpen?


Ik heb een prachtig antiek zwart houten bureautje van mijn moeder geërfd. Beeldschoon en met enorme emotionele waarde, maar... het neemt een hoop ruimte in terwijl het volstrekt onpraktisch is. Te smal om lekker aan te zitten schrijven, te klein om er een laptop in op te bergen (om van de printer nog maar te zwijgen). Hoe mooi ook, een ongeschikt meubel voor een huisje waar je een beetje moet woekeren met ruimte en opbergruimte. Ik was dan ook al een tijd op zoek naar een dressoir-achtig kastje, liefst in de (vintage deense) stijl van mijn ladenblok en eettafel, maar wat ik vond was meestal te duur of nèt niet wat ik zocht.
Tot ik via de M-lijst zag dat iemand een kastje van haar grootouders wilde verkopen. Dat was 'm! We waren het snel eens over de prijs, en JD was zo lief om het voor me uit Soest te gaan halen - en meteen het bureautje door te brengen naar HvH (als ik het wegdeed wilde hij het graag hebben, en hij heeft een groter huis dan ik).
Dus nu staat het er. Prima. Alles waar ik een plekje voor zocht past er makkelijk in.
Alleen: één vak heeft glazen deurtjes. Wat zet je in een kastje met glazen deurtjes? Juist: siervoorwerpen. En die heb ik niet of nauwelijks, in elk geval niet van het soort dat je achter glazen deurtjes tentoonstelt. Ik verzamel niets, waarschijnlijk omdat ik meer houd van ambacht dan van kunst, en dingen vooral mooi vind als ze in de eerste plaats functioneel zijn.
Een eigenaardig soort luxe-probleem :). Maar er zal zich vast wel iets voordoen.

Geen opmerkingen: