zaterdag 20 oktober 2012

Week 42

Zondag. Heerlijk, een dag echt helemaal niets doen! Natuurlijk wel gewandeld, 's morgens lekker met C naar Bussloo, 's middags alleen met Tara een rondje losloopgebied. Verder beetje breien, beetje facebooken, beetje rondklooien. Asterix en Cleopatra gekeken, een film waar ik altijd hardop bij zit te schateren. Imhotep!

Maandag. Deze week helemaal geen afspraken of verplichtingen, alle reden om zaken van mijn todo-lijstje aan te pakken, zoals strijken, col van de kabeltrui, admin, cijfers van de BV, knopen aan het 7T vestje, achterstallige blogposten... Alleen: het was geen weer om binnen te zitten. De thermometer kwam niet veel hoger dan 12 graden, maar met veel zon en weinig wind was het heerlijk buiten. Ik heb dus sprokkelhout gezaagd, het terrasdak schoongemaakt, vlier en solidago's afgeknipt en afgevoerd, de oprit langs de kippenren geveegd, de grote vriezer ingericht (9 kilo pork en 16 kilo rundvlees, wat een weelde!) en de voersilo's voor de buitenvogeltjes weer opgehangen. Heerlijke dag!

Dinsdag. In de stromende regen naar de markt voor nootjes. Speltbrood gemaakt, morgenochtend bakken. Ik had wel pecan/cranberry van de markt meegenomen, maar in het brood zit weer gewoon sesam/zonnebloem - hoog tijd dat ik daar 's wat avontuurlijker in word :).

Woensdag. Het speltbrood is echt heerlijk geworden. Rondje Bussloo met Macy + baas, deels in de stromende regen. Prachtige herfstkleuren om de plas, maar het was zulk grijs weer dat ze niet uit de verf kwamen.
's Avonds Lewis als KRO detective. Ik ging er vanuit dat het wel weer een herhaling zou zijn, waarvan ik de tekst al bijna uit mijn hoofd kende, maar nee! Een splinternieuwe, helemaal bij de tijd, met een grote rol voor social media. Leuk!

Donderdag. Feestje! Een freak summerday!, al bleef het voornamelijk bewolkt. Zelfs op mijn zonloze terras een graad of 17, de hele dag lekker zonder trui en zonder jas. Paar uurtjes in het huis van C gedobbelsteend - wat is het toch een eigenaardig fenomeen dat je in nog geen twee uur het huis van een ander snel en doelmatig kunt schoonmaken in alle belangrijke zones, en dat dat er in je eigen huis nooit van komt! Er stond in de krant dat er dit jaar zo weinig paddestoelen waren - inderdaad, in september waren ze nauwelijks te vinden. Het was ook veel te lang veel te droog geweest. Maar nu struikel je erover! Gisterenavond weidechampignons bij het eten, vanmiddag met FT aan het zoeken geweest in het puntje bos en hij heeft wel een kilo eekhoorntjesbrood-achtigen gevonden en later nog een hele kring met prachtige boschampignons. De Again sok is eindelijk ge-heelturned, het stekenpatroon klopt nu als een bus.

Vrijdag. Op de buurtbus. Rijden met de bus kost meer inspanning dan toeren in je eigen auto: je moet op tijd rijden (liefst op de minuut nauwkeurig bij de haltes), je wilt extra vloeiend rijden zodat je passagiers ontspannen kunnen zitten, je moet opletten dat je geen passagiers laat staan (want de buurtbus stopt op verzoek), je moet in je hoofd bijhouden wie wanneer uit wil stappen... Hartstikke leuk om te doen, maar tegen het einde van mijn dienst verheug ik me ook op het einde ervan en het vooruitzicht van koffie en een safje. Echter: vandaag stond er niemand om het over te nemen! En dat betekent dat je nog een rit van een uur moet doen. Kan prima, natuurlijk, maar het valt wel effe tegen :). Geen idee waarom er geen overnemer was - er staat me iets van bij dat Jan met iemand geruild had, misschien is die afspraak misgelopen, want het is niets voor Jan om zomaar niet op te duiken. Ik had intussen wel met de coördinator gebeld, en gelukkig kon iemand 't al halverwege overnemen. Pfff :)
FT was weer op paddestoelenjacht geweest, toen ik thuis kwam lag er wel een kilo eekhoorntjesbrood op me te wachten. Dat was nog maar de helft, zei hij!

Zaterdag. Ik heb een permanent zoekopdrachtje op Marktplaats voor Bunzlau servies en eerder deze week was mijn (lage) bod voor een aantal schaaltjes geaccepteerd. Laat dat nou in Hilversum zijn! Dus een bezoek aan MK aan vast geknoopt, hartstikke gezellig! Bizar trouwens zo druk als Hilversum tegenwoordig is. Wie zijn al die mensen?? Op de terugweg nog even over de Berkenlaan gereden (in die hoek van het dorp is nog betrekkelijk weinig veranderd), maar geen zin meer om foto's te maken (achteraf spijt van).




Geen opmerkingen: