zaterdag 29 september 2012

Week 39

Druk weekje, weer :).
Tweede week papagaaien voeren, dus dagelijks vogelmuur meenemen uit het losloopgebied en naar Cortenoever om twee papagaaitjes en de kanarie te verzorgen: groenvoer, takje om te knagen, zaad, schoon drinkwater en schoon badwater. Om de andere dag even stofzuigen (man, wat maken drie van die kleine vogeltjes een hoop troep!) en binnen en buiten de planten water geven.
Deze week zowel het Seven Things vestje als de Green Socks afgemaakt.
Maandag en dinsdag heeft C 's morgens met de honden gelopen (vorige week had ze al een aantal keren 's middags gelopen) om mijn knie te ontzien.
Had ik al verteld over mijn knie? Ergens begin augustus werd ik wakker met een pijnlijke, stijve, dikke linkerknie - alsof ik 'm vreselijk verdraaid had. Dezelfde knie (en dezelfde pijn) die een jaar of zes geleden vrij serieus geblesseerd was toen Charley me met een draai tegen de vlakte had getrokken. Heel raar, dat je kennelijk 's nachts je knie zo klem kunt leggen dat het een echte blessure oplevert! Ik kon 'm niet meer helemaal strekken en niet meer helemaal buigen, en lopen deed pijn. Na een weekje ging het 's morgens wat beter, maar 's middags werd het weer erger. Naar de huisarts geweest, en die constateerde "vocht in de knie". Moest vanzelf overgaan, dacht hij. Kwam er via Google achter dat die een veelvoorkomende kwaal is. Er is rust nodig om de blessure te laten genezen, en onbelaste beweging om het vocht af te voeren: licht fietsen bijvoorbeeld). Allemaal niet gedaan, natuurlijk, en het ging toch wel geleidelijk iets beter. Tot het Oogstfeest bij de Meander. De hele dag rondlopen en foto's maken, inclusief meewandelen naar de Hogenenk. Drama! Werd steeds pijnlijker en de volgende ochtend kon ik nauwelijks nog lopen. Vanaf dat moment serieus de knie gaan ontzien: 's morgens kleine rondjes, en 's middags heeft C met de honden gewandeld. Dat hielp! Inmiddels (twee weken later, dus) is het zo goed als over.

Maandag wasdag (bed, handdoeken, prullemanden etc.). HvH onverwacht op de koffie. Hartstikke leuk, natuurlijk, ware het niet dat hij ook heel slecht nieuws had over één van z'n beste vrienden (slecht in de zin van "geen jaar meer te leven"). Afschuwelijk.

Dinsdag naar de markt, H2O2 en sponsje mee naar Cortenoever om de vogelbadjes (waar alg in zat) 's goed schoon te maken, 's avonds eten bij C. Tussen door nog sprokkelhout gezaagd en verder met het leegmaken van de achtertuin.
Ik vergeet eigenlijk altijd dat er een marktje is hier in het dorp: prima viskraam en ook een hele goeie notenkraam met heerlijk versgebrande noten in alle soorten en maten. En je kunt ze precies naar smaak laten zouten.

Woensdagochtend met RT naar Bussloo - niet ver gewandeld (de knie, hè!), maar wel een uur lang balletjes gooien in het uit het water. De honden hebben genoten! De wind was nogal fris, maar het bleef droog, zelfs heel even met een zonnetje erbij.
's Avonds uit nieuwsgierigheid een Spotify account aangemaakt, met Tara's mailadres :). Even mee gespeeld, maar teveel irritante reclame, dus account (inclusief een bijbehorende Facebook account) weer gedelete.

Donderdag naar de opticien - een week of wat geleden viel het me op dat ik in de verte ineens echt slechter zag. Ging later wel weer beter, maar even laten nakijken leek me toch verstandig. Inderdaad: links 0,5 en rechts 0,75 erbij voor veraf.
's Middags naar C (die een vrije dag had genomen) en met z'n tweeën haar hele huis gepoetst, inclusief bank in de was zetten.

Vrijdag C in crisis, 's morgens aan de telefoon en rond de lunch in persona, gevlucht van haar werk. Het heeft tot 's avonds half twaalf geduurd voor ze belde dat het waarschijnlijk toch weer goed zou komen...
's Middags op de bus: in totaal 29 personen vervoerd, ik geloof dat dat een record is! Zelfs iemand laten staan, omdat de bus vol zat.
In de eerste rit vier jongens meegenomen vanaf Landal met stapels tassen, één tas zo belachelijk groot dat hij het hele gangpad vulde. Dus voor elke andere passagier die erin of eruit moest, moest eerst die tas uit de bus getild worden. Zul je altijd zien dat er dan in dat ene ritje nog drie mensen (bij verschillende haltes) instappen, en twee (bij weer verschillende haltes) uitstappen! Ik liep uiteindelijk bijna een kwartier achter op schema. In de tweede rit zeven instappers (en een peuter) bij station Brummen, dus van de twee dames die tegenover Ferrocal stonden kon er maar eentje mee. Ze waren not amused. De laatste rit was rustig, gelukkig, en de tijd heb ik weer ingelopen, zodat ik toch nog op tijd op het wisselpunt was.

Zaterdag zou eindelijk een lekker rustig dagje worden, ware het niet dat C om twee uur van haar werk gehaald moest worden, dus op en neer naar Arnhem. Wel een heerlijke rustige avond, kacheltje aan, Midsomer Murdertje erbij :).

Geen opmerkingen: