dinsdag 17 juli 2012

Keukenservies

Ik gebruik al meer dan tien jaar het "landleven" serviesgoed van Pottery Decoration als keukenservies - ik heb er zelfs een onderdeel zelf van beschilderd. Maar ik raak er op uitgekeken. Ik vind 't nog steeds mooi, daar niet van, maar het krijgt hier en daar barstjes en scherfjes, en vervangen of aanvullen is lastig, omdat het apart beschilderd moet worden (en er dan weer nèt ietsjes anders uitziet) en de keuze van onderdelen enigszins beperkt is.
Na rijp beraad en een beetje met pijn in het hart besloten dat ik er niet oud mee wil worden.
Op zoek naar iets anders, dus. Dat valt nog niet mee, wat een embaras du choix!

Na lang zoeken gekozen voor Pools aardewerk, Bunzlau om precies te zijn. Keuze uit iets van 150 onderdelen (tot een keukenrolhouder en een hondenvoerbak! aan toe), allemaal verkrijgbaar in wel vijftig verschillende decoren (en daar komen er elk jaar meer bij), die in principe ook nog allemaal door elkaar gebruikt kunnen worden. Ja, daar wordt 't een ratjetoe van, maar het heeft ook wel wat :).
Vandaag de knoop echt doorgehakt en een basisset aangeschaft bij Arte-fact in Velp. Nu is het een kwestie van rustig verder verzamelen... :).

Erg leuk, trouwens, een bezoek aan Arte-fact: prachtige lokatie en een charmante ontvangst. Op de site van Arte-fact staat dat de tuin (deels) ontworpen is door Arend Jan van der Horst en that rang a bell - en inderdaad, de tuin is opgenomen in het boek "Tuinen in Nederland", waarvan ik in de Letterwerk-tijd de tekstinvoer heb gedaan! In de jaren tachtig, of daaromtrent.

2 opmerkingen:

Angelika zei

Toen ik je foto zag moest ik gelijk aan Bunzlau denken!
Inderdaad veel keus, leuk, maar ook wel prijzig.
Ik heb er ook even aan gedacht om het te nemen als ontbijtservies maar besloot uiteindelijk voor kip en haan van Zeller.
Je kunt in ieder geval weer vooruit!

Groetjes,
Angelika

Mrs. J. zei

Die kip/haan is ook erg leuk! Maar ik ben heel content met het Bunzlau (niet prijziger dan Zeller, zag ik in de gauwigheid).