vrijdag 24 februari 2012

Stoelengedoe

Ooit, eind jaren tachtig, heb ik een knots van een tafel met bijpassend bureau en zes grote comfortabele stoelen als kantoormeubilair aangeschaft (voorheen directiemeubilair van een grote verzekeringsmaatschappij, ik kon er destijds via via voor weinig aankomen). Hieronder de enige foto die ik er zo gauw van kon vinden - de tafel heeft daarna nog zo'n twintig jaar als eettafel dienst gedaan, fantastisch, want je kon er met gemak met z'n tweeën de krant aan lezen (toen kranten nog broadsheets waren) of met zes en zelfs acht man aan eten. Omdat ik zelf veel liever aan tafel zit dan op een bank, waren die stoelen een uitkomst, je kon er probleemloos de hele avond heerlijk op zitten.
Maar ja, in mijn huidige poppenhuisje paste het niet, dus voor mijn verhuizing heb ik het hele spul verkocht. En sindsdien heb ik een zit probleem. Niet zozeer tijdens het eten, want ik heb een prima klein eettafeltje met vier uitstekende stoeltjes. Maar wel als je de hele avond aan je tafel wilt zitten, daar zijn mijn eettafelstoeltjes niet geschikt voor. Op een gegeven moment heb ik via MP twee lage rieten fauteuiltjes aangeschaft. Schattig om te zien (vind ik nog steeds), maar: er is niet op te zitten. Zeker niet voor langere tijd. Sindsdien zit ik 's avonds op één van mijn rieten tuinstoeltjes. Niet ideaal en mooi is anders, maar ik kan het er wel de hele avond op uithouden. Een fatsoenlijke stoel bij de tafel voor een bezoeker is er niet.
Het kan zo niet langer. Na heel lang dubben en zoeken en indachtig het advies van LNW dat de stoelen in de kamer helemaal niet allemaal in dezelfde stijl uitgevoerd hoeven te zijn, heb ik vandaag twee eettafel-fauteuiltjes besteld bij de plaatselijke meubelwinkel. Foto hierboven, maar in een andere kleur en ze worden een halve centimeter ingekort, zodat de leuningen onder de tafel passen. Levertijd een week of tien.
Can't wait!


Geen opmerkingen: