donderdag 5 januari 2012

The Third Man


Op FB waart een meme rond met "post een youtube video van het nummer dat nummer één stond toen je geboren werd". Oeps... toen ik geboren werd bestond er nog helemaal geen Top Tien - maar er was natuurlijk wel allerlei muziek. Ben er uiteindelijk achtergekomen dat the Third Man Theme (aka Harry Lime Theme) van Karas het meest verkochte en gespeelde nummer was (althans in de US) toen ik geboren werd. Best leuk eigenlijk, want ik heb het altijd een mooi nummer gevonden! Ik ken het goed, omdat mijn vader het vaak op de piano speelde, trouwens, hele stukken ervan kon ik zelf ook redelijk spelen.
Er zijn ook gitaar-uitvoeringen van, al heb ik de bladmuziek nog niet kunnen vinden, alleen de tab... Misschien moet ik daar dan toch maar mee aan de gang.

Geen opmerkingen: