zondag 11 september 2011

Storing

Ik kijk sowieso weinig televisie, maar de laatste dagen keek ik vrijwel helemaal niet meer, omdat ik storing in het beeld had. Hele irritante flikkerende horizontale streepjes, die als een balk langzaam van boven naar beneden over het beeld zakten.
Aanvankelijk hoop je nog even dat het aan KPN ligt (en dat er miljoenen mensen klagen, zodat het snel verholpen is), maar nee. Dus het zag er naar uit dat het aan mijn monitor lag.
Met de monitor terug naar de winkel is een soort van schrikbeeld ("tsja, dan moeten we 'm opsturen, en dat kost 67,50, ongeacht of hij gerepareerd kan worden... en nee, hij valt niet meer onder de garantie").
Toch maar 's gegoogled op horizontale storing. En verdomd! Naast allerlei technische informatie die mijn pet ver te boven gaat, las ik ergens het advies om de scartkabel te controleren!
Bleek mijn scartkabel er niet meer helemaal goed in te zitten. Hoe dat kan is mij niet helemaal duidelijk, maar problem solved!

1 opmerking:

Angelika zei

Dat scheelt weer een boel geld!