donderdag 24 juni 2010

EM en de strijkbout

Toen mijn broer mij vanmiddag zag manouvreren met de strijkbout, zei hij dat hij nog nooit iemand een strijkbout had zien schoonmaken... Dat mag zo zijn, toch ontkom je er niet aan. Op een gegeven moment zit er aanslag op de zool, en als je pech hebt ruïneer je daar een keer een teer weefsel mee (been there, done that, lost the silk blouse). Je kunt er een stiftje schoonmaakspul voor kopen, dat je op de gloeiend hete bout moet aanbrengen. Dat werkt wel, maar als je de damp per ongeluk inademt stik je. Heel naar spul.
Dus heb ik vanmiddag de bout in de EM gezet, en zie: perfect resultaat! Heerlijk.
Voor de liefhebber: 1:1 verdunning (half Microferm, half water) en hij heeft er een uur of vier ingestaan, daarna kon ik de aanslag zo afvegen. Het grootste probleem was nog om een bak te vinden waar de bout helemaal plat in kon staan - mijn ovenschalen waren te klein.

Geen opmerkingen: