donderdag 5 november 2009

Mijn huis bestaat niet

Ik had bij KPN* toch maar een betaalde UMTS kaart aangevraagd. En kreeg vervolgens een afwijzing omdat Op grond van een kredietwaardigheidonderzoek bij het bedrijf Experian is gebleken dat u onvoldoende kredietwaardig bent conform de normen van KPN.
Huh? Moi?
Daarom mijn gegevens maar 's opgevraagd bij Experian. Onberispelijk. Kon ook niet anders. Maar: mijn combinatie postcode en huisnummer komt niet voor in "de postcodetabel".
En dat, zegt Experian (die ik erover gebeld heb) is de reden van afwijzing. Aangezien KPN niet, zoals andere Experian klanten, een herstelmodule heeft waarmee Experian een dergelijke fout rechtstreeks kan herstellen, is er ook niets aan te doen. Hartstikke vervelend, zegt Experian, en het kost KPN klanten, maar de enige manier om deze fout te herstellen is via de gemeente, want die vult de TNT postcodedatabase. Uw huisnummer is in 2004 uit de database verwijderd.
Gemeente gebeld. Klopt niet, zeiden ze, u staat wel in de database. Maar we zullen TNT 's bellen. En toen kwam de aap uit de mouw: bij de renovatie van de wijk in 2004 is het huis met hetzelfde huisnummer in de volgende straat gesloopt. Dat is verkeerd in de TNT database ingevoerd. Het wordt zo snel mogelijk hersteld, en bedankt voor de melding.
Bizar.

* Dit is wel diezelfde KPN
- waarvan ik vorige week een bos bloemen gehad heb,
- waar ik al járen klant ben voor zowel ADSL als telefoon, voor een veel hoger bedrag dan het maxbedrag van zo'n UMTS kaartje - zonder enig probleem, en
- waarvan ik toevallig vandaag de box binnenkreeg voor mijn hernieuwde vaste Internetverbinding (dat kan kloppen, zegt Experian, voor vaste aansluitingen toetsen ze anders)
.
Tsk.

1 opmerking:

Hennie van Heerden zei

Typisch geval van 'De computer zegt......'. Er is veel domheid in de wereld.....