dinsdag 27 oktober 2009

Dongle

Communiceren met KPN? Ik kan het niet. Hopeloos. Ik word zes keer doorverbonden, zes keer postcode-huisnummer-vast telefoonnummer-naam opgeven, proberen uit te leggen wat ik wil, en weer doorverbonden worden. Tot ik bij een mevrouw kom die echt geen idee heeft waar ik het over heb, en die echt niet verder kan doorverbinden, of teruggeven aan de centrale, of anderszins iets oplossen. Niemand zegt ooit met welke afdeling je spreekt, maar ze verwachten wel dat je weet of je al met "opzeggingen" gesproken heb. Aargh!
Heb het dan ook voor elkaar dat KPN mijn abonnement beëindigd heeft, al mijn pogingen om de opzegging ongedaan te maken ten spijt. Einde van mijn planet mailadres, mijn homepageruimte, mijn verbinding.
Maar elk nadeel hep ze voordeel. Gisteren een nieuw abonnement aangevraagd (ging in één keer goed, soms krijg je ineens iemand aan de telefoon die wel een normaal mens met een hersen is), en dat blijkt maar de helft te kosten van het oude abonnement. En ik krijg nog een bos bloemen ook, voor het ongemak. Aansluiting duurt een week of twee.
Daarom nu een UMTS dongle in bruikleen. Traaaaag! Maar het werkt wel.

ETA: Zo'n dongle schijnt ingesteld te zijn op max 500Mb download - dat lijkt aardig, maar na een uurtje Flickr-en had ik er al 130 van gebruikt. Waarschijnlijk wordt het dus een korte vreugde.

ETA2: Het is nog best een aardig boeket ook.

Geen opmerkingen: