vrijdag 22 mei 2009

Tien jaar historie naar oud papier


Pfff... Al mijn archief (keurig in ordners) van ca. 1988-1998 opgeruimd. Toch allemaal even doorgebladerd voordat het naar de oudpapiercontainer ging, en nog een paar stukjes bewaard. Vergeleken met die periode heb ik nu maar een saai leven, ik had toen een blog moeten hebben!
Een echtscheiding, het ontvlechten van een horizontaal gesplitst huis, waarvan de eigendom verticaal verdeeld was, twee kantoren erin... Aankoop van het huis aan de Gijsbrecht... Huur van het kantoor aan de Leeuwenlaan... Van de huur van de Leeuwenlaan af zien te komen (wat een rare ingewikkelde kwestie, maar dat is gelukkig goed gekomen)... Het nare en moeizame einde van de relatie met VRI (tsja, had je je grootste klant maar niet te groot moeten laten worden)... Allerlei sollicitatiebrieven (en afwijzingen) in 1993... Halsoverkop van Tonden naar Apeldoorn verhuizen... C die terug naar 's Graveland vertrok... Verhuizen van Apeldoorn naar Brummen... Mijn moeder die aftakelde en naar Tolzicht moest... HdM die naar Assen vertrok... Tien jaar gedonder met de fiscus (eerst dikke aanslagen, problemen tot deurwaarders aan toe, en toen het te laat was bakken geld terug ontvangen). En dan nog allerlei gekke documenten, faxen van De Wild die het geld dat ik 'm geleend had nooit terugbetaald heeft, een dwangbevel wegens niet betalen van hondenbelasting, de rekening voor mijn R&B bestek (beetje bij beetje verzameld, ik herinnerde me eigenlijk niet dat het bijna net zo duur was als zilveren bestek).
Als ik het zo nog eens doorlees, zie ik wel dat ik vaak veel te netjes ben geweest, dat heeft handenvol geld gekost.
Maar I can live with that.

Geen opmerkingen: