maandag 2 februari 2009

Internet is leuk


Eén van de leukste dingen van Internet zijn de onverwachte "ontmoetingen" met mensen vanuit de hele wereld. De afgelopen dagen had ik maar liefst twee zulke ontmoetingen.

Al mijn boeken zijn ingevoerd in Library Thing, en zijn daardoor via Google te vinden. Christel uit België was op zoek naar een out of print boek over klassieke dressuur, vond de mijne, en nam contact op. We wisselden wat mailtjes uit, en omdat ik vind dat boeken vooral gelezen moeten worden en dit een boekje was dat ik waarschijnlijk zelf niet meer zou gaan lezen (ik heb inmiddels andere ideeën over paardensport), heb ik het naar haar opgestuurd. Ze stuurde mij prompt een mooie kaart en een ruime vergoeding voor de portokosten - waarvan ik een mooie bos bloemen gekocht heb.

Mijn foto's staan op Flickr, en zijn dus ook via Google te vinden. Afgelopen zomer heb ik een aantal foto's gemaakt in Wassenaar, onder andere van mijn lagere school. Daarop kreeg ik begin deze week een comment van Liz uit Canada, die op diezelfde school had gezeten in de jaren zestig. Ik was toen al van school, maar mijn broer zat er nog wel, dus dat liet ik haar weten. Zij zette prompt een klassenfoto uit 1969 op Flickr, waar ook mijn broertje op stond! Inmiddels mailt ze niet alleen met mij maar ook met mijn broer, en heeft ze nog meer foto's uit die tijd online gezet.

Natuurlijk, het zijn vluchtige, virtuele ontmoetingen. Maar daarom zijn ze niet minder leuk. Bovendien: als Christel of Liz ooit in mijn dorp komt, staat de koffie klaar, en dat is vast wederzijds!

Geen opmerkingen: