zaterdag 21 februari 2009

Bookmooch


Twee boeken, zomaar gratis en voor niets in de post! Dankzij Bookmooch.
Bookmooch is echt een fantastisch concept: je voert er de boeken in die je wel weg wilt geven, en voor ieder weggegeven boek krijg je een punt (of twee, als je het boek internationaal opstuurt). Als je een boek tegenkomt wat je graag wilt hebben, vraag je de eigenaar om het naar je op te sturen, en dat kost dan weer een punt.
Deze twee boeken heb ik gemooched van Julie, die op Menorca woont.
Toch twijfel ik of ik het zal blijven doen... De meeste van mijn boeken zijn in het engels, dus ik krijg mooch-verzoeken uit engels sprekende landen, meestal niet Engeland, maar California of Nieuw Zeeland. En dan loop je tegen de portokosten op. Ik heb onlangs nog een pocketboekje naar Australië gestuurd, en dat kostte meer dan tien euro. Véél meer dan de tweedehands waarde van het boek.
Maar ik blijf erbij dat het idee helemaal te gek is. Het bovenste boekje op de foto was nergens meer te vinden, behalve op Bookmooch. Ik wilde het graag hebben omdat Saul op Flickr het aanraadde. Naar het onderste boek was ik nieuwsgierig, maar ik zou het waarschijnlijk niet aangeschaft hebben. (ETA zondag: ik heb het inmiddels uit, en het is een prachtig verhaal).

Geen opmerkingen: