zondag 8 februari 2009

Blaas 's in het slangetje!?


Ik merkte het gisterenavond al: nauwelijks warm water. Vanmorgen dus geen verwarming. Storingsdienst gebeld. Monteur gesproken: als de druk te laag is, moet hij eerst bijgevuld, anders moet u het zelf betalen. De druk was ongeveer 0.9 bar, en hij moet ruim 1.5 zijn.
Okee.
Bijvullen? Waar dan?
HvH to the rescue - licht geïrriteerd, want het is geen rocket science, en bijvullen zou je toch echt zelf moeten kunnen.
Hier, dus.



Bijgevuld. En ontlucht. Hartstikke handig als je weet hoe dat moet, bij één of ander priegelknopje vlak onder de ketel.
Weer storing, ondanks drukken op de resetknop.
Weer storingsdienst gebeld. Weer monteur gesproken. Hij stond in Elburg, moest eerst naar Lelystad, en daarna kon hij komen. Maar: "Borrelt-ie?" Ja. Hij borrelt ontzettend. "Dan kunt u het misschien toch zelf oplossen. Ziet u dat witte slangetje dat in een afvoerpijp hangt? Blaast u daar 's op..."



Ik stond met de telefoon in mijn hand, dus C (die was gekomen voor morele bijstand) heeft geblazen. Arrrggh. Een mondvol heel vies water, en een grote plas water op de vloer.
Maar: hij doet 't weer!! En weer lekker geruisloos!
Toch een fantastisch systeem, zo'n telefonische helpdesk.

2 opmerkingen:

Hennie van Heerden zei

Heb hier in m'n uppie heel hard zitten lachen.. Arme C!! Slikken of spugen? :-)

Anoniem zei

Hahaha... wat denk je zelf?