vrijdag 29 augustus 2008

Nieuwe batch


Nieuwe batch gestart, want de vorige is mislukt. Was gewoon niet zuur genoeg (na ruim veertien dagen, waarvan de eerste week met de verwarming aan) en er zat lang niet genoeg gist bovenop. Ik had 'm niet geroerd, er zat dan ook een vrij dikke laag onderin. Ga deze weer netjes elke avond even roeren, want nu zit ik zonder AEM en da's toch wel onplezierig...


Onplezierig, omdat ik me eigenlijk nu pas realiseer hoe vaak en hoe graag ik 't gebruik:
- voor ramen lappen en de auto wassen (da's niet zo erg, tenslotte doe je dat niet elke dag),
- een scheutje door het spoelwater bij de afwas, dat ik daarna gebruik om even tegels te lappen of de vloer te dweilen,
- een scheutje in het wasverzachter-vakje van de wasmachine - de was is (lijkt?) daardoor schoner, zachter en frisser,
- even in de verstuiver bij ieder luchtje dat ik tegenkom (toen Charley nog leefde was dat vaker nodig), daar gaat het zo lekker fris van ruiken in huis,
- ik was zelfs begonnen om het als mondspoeling te gebruiken, maar dat durf ik alleen als het nog echt vers is.


Update zondagavond: kijk! Dat lijkt er meer op!


Geen opmerkingen: