woensdag 2 juli 2008

Spintol


Ik dacht dat J me had uitgenodigd om eens langs te gaan bij een spinnende vriendin die spintollen maakte - bleek het een heuse miniworkshop tolspinnen te zijn bij De Spinkamer! Hardstikke leuke avond, en machtig interessant bovendien. Veel geleerd, gelachen en gezellig gekletst. Ik weet nu (min of meer) hoe het moet - heb zelfs een echt draadje gesponnen, maar zoals alle ambachten is dit iets wat je héél véél moet doen om de vaardigheid te ontwikkelen. Ik ben nu de trotse bezitter van een mooie, door Betty zelf gemaakte spintol en een twee zakjes wol om mee te oefenen.


Spintol

Spintollen Workshop Spinning



Ook leuk: een hondenras waar ik zelfs nog nooit van gehoord had: de Västgötaspets, een kortpotige Zweedse spits. Wàt een leuke honden! (foto gevonden op Flickr)

Geen opmerkingen: