zaterdag 15 februari 2014

Internetloos

"Maak even een foto van de achterkant, zodat je weet waar precies de kabels moeten komen", had de KPN Helpdesk gezegd. Okee.
Kwam ik donderdagavond thuis van een vergadering van de EBEM communicatiewerkgroep, hoofd vol met things to do, bleek dat ik geen internetverbinding meer had.
Da's een rare gewaarwording! Van alles geprobeerd, alles uit en weer aan gezet, maar niets hielp. KPN gebeld (het was intussen tegen half elf). En daar kreeg ik tot mijn verbazing een meneer aan de telefoon die vriendelijk, geduldig en deskundig was. Kudo's! Hij heeft van alles doorgemeten en allerlei suggesties gedaan, maar het mocht niet baten. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat mijn Experiabox gewoon van ouderdom was overleden. Hij heeft meteen een nieuwe opgestuurd.
Toevallig had KPN mij ook al gebeld omdat mijn TV ontvanger vervangen moest worden.
Gisteren een internetloze dag - eigenlijk wel lekker rustig, trouwens, je krijgt een hoop gedaan als je niet om te haverklap achter je laptop gaat zitten. Vandaag zowel een nieuwe Experiabox als een nieuwe TV ontvanger in huis gekregen. En zelf vrijwel probleemloos aangesloten.
Nu heb ik haarscherpe HDMI interactieve TV en een mooie nieuwe internetverbinding :).

ETA: Je moet jong aan teleurstellingen wennen. Ik zet al die electronica 's nachts uit - een beetje een principiƫle actie, ik vind het onzin dat apparaten 's nachts stroom staan te vreten en Wifi door mijn huis staan te pompen. "Ja, maar, iedereen laat 'm gewoon aanstaan", krijg ik overal te horen. Dat mag zo zijn. Anyway. Zaterdagavond gewoontegetrouw de box uitgezet. Zondagochtend weer aan, en weer niets. Powerlampje brandt, broadbandlampje niet.
Zondagochtend KPN weer gebeld. Maandag een monteur op bezoek. Hij stak het DSL kabeltje in z'n handheld lijnmeter en Bingo!, hij deed het weer. In overleg met de monteur nu 24 uur aan laten staan, en al die tijd werkte het perfect. Dinsdagavond de box weer uitgezet en je raadt het al: woensdagochtend weer geen broadband. Het begon langzamerhand echt vervelend te worden.
De KPN helpdesk is prima, aardige en deskundige mensen, maar er werd maar weer een monteur ingepland. Had donderdag kunnen komen, maar toen was ik zelf te weinig thuis om een afspraak te plannen. Dus vrijdagochtend vroeg weer dezelfde monteur over de vloer. En je raadt het al: even de DSL lijn in de handheld en het werkte weer.
Een hele irritante storing, vond ook de monteur, want het is volstrekt onduidelijk waar het aan ligt. Hij heeft de box vervangen door een nieuwe. Een paar keer uit en weer aan gezet, en het bleef perfect werken. Ik ben benieuwd of dat zo blijft...

Geen opmerkingen: