zondag 12 januari 2014

New Workflow

Project1709: ik ben er een groot fan van! Het leidt wel tot een nieuwe workflow bij het processen van foto's.
Eerst (meedogenloos!) beoordelen en weggooien, dan post-processen en opslaan als jpg met een relevante bestandsnaam.
Uploaden naar Project1709. Taggen.
En dan op mijn gemak vanuit Project1709 beslissen wat er naar Flickr gaat, wat naar Facebook, en wat even in screen res gedownload moet worden voor gebruik op bijvoorbeeld Ravelry of mijn blog.
Het duurt aanvankelijk iets langer (vooral het uploaden van al die megapixels - gigantische bestanden), maar ik hoef zelf niet meer op verschillende manieren op te slaan (voor Flickr of voor web), en het is héél relaxt om te weten dat de foto's al veilig en wel opgeslagen zijn als eerste backup.
Je kunt nog niet vanuit Project1709 meer foto's tegelijk naar Flickr sturen of aangeven in welke set ze moeten komen, dus je moet daarna nog wel naar Flickr voor wat organisatie, maar dat deed ik hiervoor ook al. En meer organisatie-mogelijkheden in Project1709 komen vast nog wel.

Geen opmerkingen: