maandag 20 mei 2013

Tegenover de kerk


De EBEM-stand stond tegenover de kerk op een zeer druk bezochte Pinkstermarkt (al was het op het "Ondernemersplein" wat minder druk dan op andere plaatsen). Bewolkt weer, maar het bleef een groot deel van de dag droog, al begon het rond drie uur wat te miezeren.
De EBEM-stand had niet zo gek veel aanloop, en het uitdelen van de folder was ook lastig, want de Pinkstermarkt is een regionaal feestje, en de folder is vooral interessant voor eigen inwoners.
Ik heb braaf anderhalf uur achter de kraam gestaan, ondanks mijn volslagen gebrek aan marktkoopman-talenten. Gelukkig kende ik heel wat van de langskomende gezichten, maar dan nog... Eén reactie was bijvoorbeeld "ik was aanvankelijk best enthousiast over groene energie, maar nu lees ik overal dat je tòch genept wordt, want er wordt meer groene energie verkocht dan er gemaakt kan worden". Het feit dat EBEM werkt aan energie die binnen de eigen gemeente opgewekt wordt, zodat je de panelen en de windmolens zelf kunt zien staan, maakt geen indruk. Wat moet je daar dan op zeggen?

Geen opmerkingen: