zaterdag 5 januari 2013

Destash

Ravelry is en blijft wonderbaarlijk.
Jaren geleden ben ik begonnen aan een erwtensoep-groene ijslandse trui. Ik had onvoldoende wol gekocht, dus hij is blijven liggen nadat de mouwen en de body af waren. En hoe gaat dat: ik ben 'm een tijd vergeten en toen hij weer tevoorschijn kwam was ik er eigenlijk op uitgekeken. Dus is hij weer blijven liggen.
Toen ik 'm onlangs weer eens tegenkwam, kwam ik tot de conclusie dat ik hem echt nooit meer af ging maken. Uithalen en de wol hergebruiken trok me ook niet echt aan (bovendien is dat vrij lastig bij zo'n single ply wol als de ijslandse Lett Lopi). Maar weggooien kon ik ook niet over mijn hart verkrijgen.
Dus er een foto van gemaakt en hem op Ravelry in de "European Destash" groep ter overname aangeboven voor alleen verzendkosten. Diezelfde avond had ik al vier reacties! Er zijn blijkbaar allerlei breisters die het leuk vinden om een project naar eigen inzicht af te maken, of om unloved wol klaar te maken voor hergebruik!
ETA: Nu woont mijn half-affe trui in Lissabon. Misschien komt er ooit nog wel 's een foto van wat er van hem geworden is...

Geen opmerkingen: