zaterdag 21 april 2012

Serious Walk

Ik maak over het algemeen twee keer per dag een wandeling met de honden, maar laten we wel wezen: ik loop dan het losloopgebiedje rond, nog geen twee kilometer, en als ik stevig doorloop ben ik in twintig minuten rond. Soms doe ik er haast een uur over, want je loopt te kuieren en te kletsen, balletjes te gooien, rond te kijken, Jess op te halen als ze te druk met haar projecten om te komen als ze geroepen wordt. Heerlijk om te doen, maar wandelsport is het niet :).
C daarentegen wandelt een stuk serieuzer: niet alleen gaat ze één keer per week na het werk (in de winter is dat: in het donker!) met een aantal vriendinnen een uur op pad, ze heeft ook een Achterhoek Wandelingen boekje van de VVV aangeschaft, en zoekt elk weekend een stevige wandeling uit. Ze had al een paar keer gevraagd of ik meeging en vanmiddag kwam het er eindelijk van.
Een stuk van de Berkelvallei wandeling - en dat bleek bijna negen kilometer te zijn. Pfff. Maar wat een prachtige wandeling! Door bos, door weiland, langs de Berkel, geweldig. Op de foto de Warkense Molen. Het weerbericht is de hele week al matig (koud voor de tijd van het jaar en veel buien) maar het weer zelf valt steeds reuze mee, vanmiddag ook, het was perfect wandelweer.
Voor de honden zijn dit soort wandelingen - stukje los, stukje aangelijnd - ook heerlijk. Helemaal leuk is dat Jess, die toch al een jaar of tien moet zijn en bovendien een krakkemikkige achterhand heeft, enorm geniet en de hele weg blijft rondrennen!
Het kaartje is automatisch aangemaakt door het tracking appje dat C op haar foon heeft. Leuk!


Geen opmerkingen: