dinsdag 24 april 2012

Dom

Ik was eind vorig jaar al begonnen aan een trui op de machine. De mouwen en de rug gedaan, en vervolgens druk met andere dingen. Vorige week verder gegaan met het voorpand - toen kwam ik er pas achter dat ik nergens, echt nergens, had opgeschreven welke steekgrootte ik gebruikt had (terwijl ik toch hele uitgebreide notities op Rav heb staan)! Niettegeloven! Gegokt dat het 6.5 moest zijn en dat bleek fout. Niet zo'n klein beetje! Het voorpand was wel 15 cm langer dan het rugpand...
Uithalen, dus.
En toen gedaan wat ik natuurlijk meteen had moeten doen: een fatsoenlijke gauge swatch in verschillende steekgroottes maken waar de steekgrootte in af te lezen is! Op zich een interessante exercitie, trouwens, zelfs een half puntje grootteverschil levert al centimeters verschil op over de hoogte van een trui.


1 opmerking:

Anoniem zei

Och hoe frustrerend is dat. Als je geen aantekeningen hebt gemaakt of je bent ze kwijt, en dan weer je project oppakken. Ik hoop dat het inmiddels beter gaat me je trui.