zaterdag 5 november 2011

VNF Festival

De VNF (Vereniging van Natuurfotografen Apeldoorn) bestaat 25 jaar en vierde dat met een Festival in de Hanzehof. HvHE was dagvoorzitter, en praatte de presentaties aan elkaar als een volleerd presentatrice: ontspannen improviserend en grapjes makend, knap!
De presentaties waren niet alleen héél indrukwekkend, maar ook leerzaam. Ik weet nu hoe een lammergier eruitziet (prachtige vogel!) (Chris Schenk) en hoe de echte stokvis gemaakt wordt op de Lofoten (ik wist niet eens wat de Lofoten waren, laat staan dat daar de enige echte stokvis vandaan komt) (Ben van Bokhoven/Lia Kok). Ook een adembenemende serie foto's van vooral watervogels, veelal in de ochtendmist, gemaakt het de camera op ooghoogte van de vogel (vanuit een drijvend schuilhutje) (David Pattyn). Erg mooi, allemaal. Achteraf heb ik er eigenlijk spijt van dat ik het niet zo georganiseerd had dat ik tot het einde toe kon blijven.

's Kijken of ik het item van TV Gelderland hier kan embedden:


Geen opmerkingen: