woensdag 19 oktober 2011

Glasvezel

Glasvezel...
Ik kan me nog herinneren dat ik járen geleden voor het eerst over glasvezel las: in de tijd dat het Internet zich nog door een telefoondraadje moest wurmen om je huis in te komen. Ik was er razend enthousiast over.
Nu wordt het eindelijk hier in het dorp aangelegd, en op verzoek van de woningbouwvereniging komt het zelfs tot in mijn huis. Maar ik doe (nog) niet mee. Want om precies dezelfde faciliteiten te krijgen die ik nu heb (vlot internet en digitale televisie met de mogelijkheid om programma's uitgesteld te bekijken) zou ik twee keer zoveel per maand moeten gaan betalen. Dan heb ik weliswaar vlotter internet dan nu, maar ik heb genoeg aan mijn huidige snelheid. En de harddiskrecorder die ik twee jaar geleden heb aangeschaft kan dan zo de prullemand in.
Ik vermoed dat iedereen op een gegeven moment wel over zal moeten op glasvezel, maar ik wacht nog maar even.

Geen opmerkingen: