vrijdag 13 mei 2011

File

File voor het stoplicht bij de Brummense brug. Tot twee keer toe. Het was echt de dag van de vertragingen, het begon al met de een of andere horeca-supply-bus die op het Marktplein precies op de halte stond - ik ben er zó krap langsgemanouvreerd dat mijn buitenspiegel uit het lood stond. Uitstappen en spiegel weer goed zetten dus. In de Kloosterstraat was de route versperd door de kraan, en op de Ringlaan kwam ik terecht achter een landbouwvoertuig dat stapvoets over de drempels moest en bovendien eigenlijk te breed was voor de sluizen. Hele Ringlaan "in z'n één" (als het ware, het is een automaat, tenslotte).
En dan nog relatief veel passagiers en tot drie keer toe aangehouden door mensen die wilden weten of ik naar Zutphen ging. Nee, dus.
Toch heb ik de bus aan het eind van mijn dienst keurig op tijd aan JP overgedragen - toen ik pas begon met buurtbusrijden zou ik niet geloofd hebben dat je zoveel vertragingen in kon lopen, maar het kan dus wel (al was er geen tijd om bij een eindpunt even een appeltje te eten).

Geen opmerkingen: