donderdag 21 april 2011

Slang met een mening

Iedereen die wel 's met een tuinslang in de weer is zal het probleem herkennen: een knik in de slang. Héél irritant. Mijn tuinslang had niet één knik, nee, hij had er wel vijf. En voor iedere knik die ik eruit draaide kreeg ik er twee terug.
Ik had het er van de week met HvH - ook een ervaren sproeier - over. "Wist je", zei hij, "dat een slang, net als een touw, een voorkeursdraairichting heeft? Hang 'm eens andersom op".
Het leek me sterk, maar HvH is niet achterlijk tenslotte, dus diezelfde avond heb ik de slang helemaal uitgerold en met de klok mee opgehangen. Dat ging inderdaad makkelijker dan tegen de klok in.
Vanavond ben ik weer aan het sproeien geweest, en verdomd!! Geen knik meer te bekennen!

1 opmerking:

Hennie van Heerden zei

It takes one to know one.... :-) Dat ie een eigen draairichting heeft was me al duidelijk! :-)