vrijdag 8 april 2011

Eruit

De Beinenlaan "ligt eruit" (ik heb dat altijd een eigenaardige uitdrukking gevonden). Dat betekent dat het een week of vier onmogelijk is om bij het station te komen als je uit Eerbeek komt. De officiƫle richtlijn was aanvankelijk dat we dan het station maar over moesten slaan, maar inmiddels kiest iedereen er voor om op de terugweg toch even de Stationsweg in te rijden en voor het station een u-turn te maken - zolang er geen auto's voor het station staan is dat goed te doen. Ik heb trouwens ook al een creatieve chauffeur over het voorplein van het gemeentehuis zien rijden om ook op de heenweg bij het station te komen, maar dat is tamelijk omslachtig, dus als het niet nodig is doe ik dat maar niet.
Ik had deze week mijn dienst geruild met JP, zodat ik de laatste dienst had. Lekker kort, want als er geen passagiers voor het vakantiepark zijn hoeft het laatste stuk van de laatste rit niet meer gereden te worden. Wel moet de bus dan afgetankt worden en achter de garage geparkeerd.
Bij mijn laatste stop voor het station stonden twee dames die naar het vakantiepark moesten, maar omdat ze hadden uitgezocht dat er officieel geen bus meer naartoe ging, hadden ze al een regiotaxi gebeld. Jammer voor hen, maar daardoor kon ik inderdaad een half uurtje eerder stoppen.
Ik kreeg ook van een passagier de vraag hoe laat de laatste pont naar Bronkhorst ging. Geen idee! (Inmiddels heb ik het opgezocht: vijf uur en in het hoogseizoen zeven uur.)

Geen opmerkingen: