zondag 6 maart 2011

The way the cookie crumbles

Ik heb een haatliefde verhouding met koekjes (en met taartjes, trouwens). Ik ben er dol op, maar als overtuigd low carb eter zou ik er af moeten blijven...
Vorige week kwam er een mailtje langs van iemand in mijn SnB groep (waar ik nooit meer heen ga) met een recept voor haverkoekjes. Haverkoekjes? Haver wordt tegenwoordig geafficheerd als één van de superfoods. En havervlokken = volkoren, toch? Verder zat er zonnebloemolie in (maar ook boter), een ei en krenten. En suiker natuurlijk, c'est la vie.
Het zag er zó lekker uit, dat ik het toch maar geprobeerd heb. Met een kloddertje van mijn desemstarter in plaats van bakpoeder, met wat minder suiker, en met een likje appel-perenstroop middenin het koekje. Alle ingrediënten biologisch en waar mogelijk BD, uiteraard.
Oh my.
Ze zijn echt Heel Erg Lekker!!

2 opmerkingen:

Stuiterbolletje zei

Als die foto van de koekjes, het resultaat is van jouw bakpoging dan ziet het er erg lekker uit.
Hier staan voor vandaag kokosmakronen op de planning.

Mrs. J. zei

Yep, foto van mijn koekjes :). En met al die havervlokken heb je toch een beetje de illusie dat het real food is.
Kokosmakronen? Da's ook interessant. Ga je het recept op je blog zetten?