donderdag 20 januari 2011

Busje komt zo

Het systeem van sociale zekerheid zit eigenaardig in elkaar: werk zoeken dat minder betaalt dan (70% van) mijn oude salaris heeft geen zin. Ook het UWV zegt dus: ga maar vrijwilligerswerk doen.
Okee.
In de jaren negentig was ik al wel 's met de buurtbus vanuit Tonden meegereden, en ik herinner me dat ik toen al dacht dat het rijden op zo'n bus een leuke bezigheid zou zijn als je niet meer werkte. En ik ken één van de huidige chauffeurs, dus het contact was snel gelegd.
Vandaag de eerste proefrit gemaakt. Wel even wennen, zo'n Sprinter is een paar maten groter dan mijn eigen dinky toy, en je moet nogal wat nieuwe informatie onthouden. Best vermoeiend- en ik hoefde nog niet eens kaartjes te verkopen :). Maar het ging prima.

Overigens: kan iemand mij uitleggen waarom Tara, die als ze alleen thuis moet blijven het huis op z'n kop zet op zoek naar iets eetbaars (deze keer had ik er ècht voor gezorgd dat dat tevergeefs was), het kauwbotje dat ik voor haar achterlaat zorgvuldig bewaart (verstopt onder een kussen) tot ik weer thuis ben?

Geen opmerkingen: