zondag 5 december 2010

Online boeken

Ik had wel zo'n beetje gevolgd dat Google bezig was met scannen en online zetten van allerlei boeken (en dat daar heel wat ophef over was), maar ik dacht dat het alleen over oude boeken ging, met verstreken copyright. Tot mijn stomme verbazing kwam ik er gisteren achter dat dat niet zo is: ook nieuwe boeken blijken integraal online te staan! Zoals Bread Matters, dat ik dit jaar voor iets van drie tientjes aangeschaft heb. Je kunt het gewoon online lezen èn doorzoeken.
Geen wonder dat het ophef veroorzaakt!
Ik ben natuurlijk meteen mijn hele wishlist nagelopen :). Ze zijn allemaal te vinden, maar lang niet allemaal met de hele tekst online, al zijn de meeste wel doorzoekbaar (je krijgt alleen een fragment van de pagina te zien). Wat een wonderlijke ontwikkeling.
Ga ik stoppen met boeken kopen?
Nah...
Er gaat toch niets boven een echt boek in je handen. Toch zijn er wel boeken die ik aangeschaft heb om vervolgens te constateren dat er eigenlijk maar een paar bladzijden echt interessant waren. En daar is dit natuurlijk de perfecte oplossing voor...

Geen opmerkingen: