woensdag 29 september 2010

Locavore

Andijvie gestoofd in nederlandse koolzaadolie...
Ik had er al 's over gelezen en vandaag kwam ik het zomaar tegen, bij Hof van Twello. Daar was ik voor het eerst en ik heb er mijn ogen uitgekeken! De meest uiteenlopende producten, alles lokaal en biologisch. De volgende keer neem ik mijn fototoestel mee.
En andijvie in koolzaadolie smaakt uitstekend. Ik heb mijn tartaartje ook maar in die olie (en een beetje boter, natuurijk) gebakken.

ETA een week later: En toch, en toch... ik geloof dat ik er niet tegen kan. Bizarre ervaring voor een alles-eter zoals ik, maar ik krijg er maagpijn van. Je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker, maar ik heb de olie nu drie keer gebruikt, en alledrie die keren had ik er last van. Ik probeer het deze week nog één keer...

Geen opmerkingen: