donderdag 17 september 2009

Hamsteren

Een mens met een echte grote bostuin heeft soms meer hout dan hij zelf op kan stoken. Ik ken zo iemand. Toen ik enthousiast vertelde over mijn nieuwe huis en mijn kacheltje, bood hij meteen een vrachtje hout aan!
Vandaag had HvH tijd om met zijn fraaie nieuwe aanhanger mee te gaan om het op te halen. Onderweg een tussenstop om een achterlichtje te repareren.

Wat een mooi hout! Mooi kort gezaagd en hartstikke droog. De nieuwe aanhanger kan kiepen, dus het lossen was in een ogenblik gebeurd... Maar inmiddels ligt het netjes gestapeld in het tuinschuurtje.
Helaas is het vanavond ècht niet koud (het was ook een prachtige dag) maar ik verwacht dat dit zóveel beter gaat branden dan dat van Erwin (dat bij nader inzien nog niet droog genoeg is).

Off topic: het wiel op de kruiwagen in de bovenste foto is een leenwiel. Mijn eigen wiel was zacht, dat heb ik naar de fietsenmaker gebracht en zolang een leenwiel meegekregen. Vanavond was mijn wiel weer keurig opgepompt - hij is tubeless, dus even invetten en weer opblazen was voldoende geweest. Kosten: Nul. Leve de dorpswinkels.

Geen opmerkingen: