zaterdag 8 augustus 2009

Mest


Een plant in een pot, en zeker een bloeiende plant in een pot, heeft een hoop voeding nodig. Er is op dat gebied ongelooflijk veel te koop, maar het meeste daarvan is synthetisch en daar ben ik principieel tegen (al is dat voor een potplant waarschijnlijk misplaatst). Mijn fuxen hebben de afgelopen jaren eens in de maand (ofzo) een handje koemestkorrels gehad. Daar deden ze het redelijk op, maar niet zo overvloedig als de planten van kunstmestgebruikers. Bovendien lees ik dat de kwekers van tentoonstellingsplanten de voorkeur geven aan vaak (meer dan eens per week) een beetje bijmesten in plaats van eens in de week.
Experiment. Een handvol koemestkorrels opgelost in een emmer water, en een theelepel Ocean Grown toegevoegd. De hele dag regelmatig even flink roeren, en 's avonds bij de planten gegoten. De vraag is nu natuurlijk: hoe vaak zou dat moeten? Om te beginnen maar 's twee keer in de week. Ben benieuwd.
Die Ocean Solution heb ik trouwens al jaren in huis - maar volgens mij kan het niet bederven, een mineraal blijft een mineraal, toch?

Geen opmerkingen: