donderdag 20 augustus 2009

Buit


Ondanks het weeralarm naar de Castle Fair. En waarschijnlijk dankzij het weeralarm: het was er heerlijk rustig! Vervelend voor de deelnemers, maar heerlijk voor de bezoekers, al was het inderdaad wel èrg warm.
Ik heb weer met grote bewondering staan kijken naar de bordercollie demo door Serge van der Zweep, met zijn vrouw (geloof ik) als keigoeie lady speaker. De demo werd gegeven met Lass: eigenlijk een onooglijk hondje om te zien, maar tsjongejonge wat een briljant werken! Tussen de optredens door sprong ze onmiddellijk in haar teil met water en bleef daar lekker in zitten.
In plaats van een walkaround lens had ik dit keer de vaste 60mm op de camera zitten - dat is goed bevallen, je krijgt een hele andere manier van fotograferen, leuk om te doen. Bevestigt het idee dat ik graag een 50mm wil hebben :).
Je kunt je nog zo voornemen om de hand op de knip te houden, je komt toch dingen tegen waar je niet van zonder kunt. Een supergave handtas, bijvoorbeeld (met als smoesje dat ik al maanden op zoek ben naar een nieuwe handtas - en dit was de eerste die ik tegenkwam die echt aan al mijn wensen voldeed) bij Welles, drie Echinacea's en drie witte anemonen (ik moet een border vullen, tenslotte), lekkere worstjes (olijf en hazelnoot) van Meat Cuisine en twee zeepjes van La Maison du Savon de Marseille.
De Savon Marseille man sprak nauwelijks Nederlands en gebrekkig engels - doodzonde, want daardoor kwamen zijn prachtige verhalen over de zeepjes niet echt uit de verf. Ik heb in elk geval een zeep met ezelinnemelk meegenomen, daar krijg ik net zo'n huid van Cleopatra!

Geen opmerkingen: