woensdag 22 april 2009

Leeg


Helemaal leeg. De oude vriezer die dient als winterberging voor mijn fuchsia's. Niet omdat ze opgepot zijn, maar omdat ik ze verkocht heb.
Het was even slikken, een aantal van die planten had ik al meer dan twaalf jaar: elk najaar opgeborgen, elk voorjaar weer opgepot en verzorgd, met veel plezier. Maar door de aanstaande verhuizing komt het er dit jaar niet van, dus ik had ze op Marktplaats gezet - niet zozeer om er een hoop geld voor te vangen, meer om er een "goed tehuis" voor te vinden.
En dat heb ik gevonden! Ze zijn vanavond opgehaald door een liefhebber uit Zevenaar, met de afspraak dat ik van de zomer een keer bij hem thuis ga kijken hoe het met ze is èn dat ik volgend jaar stekjes krijg!
Ik zal ze wel missen, maar ik verheug me er al op om volgend jaar weer van voren af aan te beginnen.


Fuchsia "Alfred de Groot"

Geen opmerkingen: