vrijdag 6 maart 2009

Koper


Ik heb mijn hele leven al een haat/liefde verhouding met koper poetsen. Aan de ene kant vind ik het geen vervelend werk en het resultaat is altijd reuze bevredigend, maar aan de andere kant: er gaat zoveel tijd in zitten, en je krijgt er hele vuile handen van.
Ik poets al koper zolang ik me kan herinneren: als kleuter om mijn moeder te "helpen", als kind omdat het een kwartje zakgeld opleverde, als tiener omdat het bij de verplichte huishoudklusjes hoorde, en sindsdien omdat ik zelf koperen voorwerpen heb.
En nog nooit in al die tijd op het idee gekomen om koperen voorwerpen gewoon 's in een sopje te gooien. Duh! Glanzend schoon in een ogenblik, en lekkere schone handen. Sopje van Marseillezeep en een flinke scheut azijn. Met dank aan How to clean things.

Geen opmerkingen: