zaterdag 25 oktober 2008

Asiel

Het is alweer even geleden dat Charley overleden is. Langzamerhand ben ik op zoek naar een "nieuwe" hond, maar dat valt nog niet mee.
Je kunt op internet asiels doorzoeken. Er staan best leuke honden tussen, maar ik heb nogal wat noten op mijn zang en "mijn" hond heb ik er tot nog toe niet tussen gezien.
Vandaag naar het asiel in Velp geweest. Aparte ervaring. Een komen en gaan van mensen, sommigen die een kat meenemen, iemand die tegen betaling haar eigen hond kwam ophalen ("... snap niet dat mensen 'm de hele tijd naar het asiel brengen, hij weet heus de weg naar huis wel..."), iemand die aan het "proefwandelen" was met een hondje, mensen die alleen maar komen kijken. Wonderlijk bedrijf.
Daar in Velp hebben ze geen tijd om fotootjes op het internet te zetten. Ik heb even rondgekeken in de hokken, wat triest, al is het er keurig en heeft elke hond een eigen hok met uitloop naar buiten. Voornamelijk boerenfox-achtige hondjes, maar ook een fraaie teckel, een knots van een rottweiler en een klassieke foxterrier.
Helaas ook nu weer: "mijn" hond zat er niet tussen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve mammie,

Wat leuk dat je naar het asiel bent geweest! Jammer dat er niet een leuk hondje bij zat.
Boeren foxjes zijn wel leuk toch, maar je moet natuurlijk wel een klik hebben.
Wel gaan sporten he vandaag!
Dikke kus