woensdag 10 september 2008

Zeurpiet


Ook in zakelijke gesprekken zit vaak een stukje gewone conversatie, zeker met mensen die je vaak aan de telefoon hebt. Je hebt elkaar nog nooit gezien, maar zo langzamerhand heb je toch het gevoel dat je elkaar kent, en dan wissel je al gauw ook wat niet-werkgerelateerde opmerkingen uit. In zo'n gesprek van de week drong het ineens tot me door dat ik echt zat te zeuren - het viel me op omdat de stem van mijn doorgaans zeer opgewekte gesprekspartner veranderde: het kostte haar steeds meer moeite om een positieve reactie te geven.
Foei!
Toeval bestaat niet, natuurlijk, en prompt de volgende dag kwam ik de Complaint Free Challenge tegen. Uiteraard moet ik eerst RTFM, dus ik heb het boek - en een armbandje - besteld.
Maar ik ben wel vast begonnen. Oefenen zonder armbandje, zeg maar :)

Geen opmerkingen: